۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۵۹۸۰۶۴
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی:

علمداری انقلاب وظیفه روحانیت است | بیانیه "گام دوم انقلاب" تشریفاتی نیست

علمداری انقلاب وظیفه روحانیت است | بیانیه
رییس عقیدتی سیاسی ارتش علمداری انقلاب اسلامی را وظیفه روحانیت دانست و گفت: روحانیت برای موفقیت باید در لحظه و به موقع نسبت به موضوعات واکنش نشان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش امشب در یادواره شهدای روحانی مدرسه علمیه علوی قم با عنوان «روحانیت، علمدار انقلاب» با بیان اینکه شهدا عامل و مظهر اقتدار کشور هستند، گفت: امروز باید دانست که همه داروندار ما مدیون و مرهون خون شهدا، ایثارگران، جانبازان و خانواده های این بزرگواران است.

وی با اشاره به اینکه کشور مال شهدا است و ما مستأجران این بزرگواران هستیم، اظهار داشت: متأسفانه برخی نمک شهدا را می خورند، اما نمکدان می شکنند؛ کسانی که به آرمان های شهدا پایبند نیستند بدانند که راه به جایی نخواهند برد، زیرا این مملکت مال شهدا است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی یکی از عوامل حفظ اقتدار کشور را زنده نگه داشتن یاد شهدا دانست و عنوان کرد: یادواره ها روحیه انقلابی و شهدایی را در روح نسل جدید نهادینه سازی می کند؛ امروز انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید از وظایف مهم روحانیت به شمار می رود.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: باید بدانیم که هرکجا یاد شهدا پایان پیدا کند، انقلاب اسلامی نیز پایان پیدا خواهد کرد، بنابراین ما نباید اجازه دهیم یاد و خاطره رشادت ها و دلاوری های شهدا به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب زنده نگه داشتن یاد شهدا را همسنگ شهادت دانسته اند، عنوان کرد: باید دانست تا هنگامی که یاد شهدا در جامعه وجود داشته باشد، انقلاب اسلامی نیز پابرجا خواهد ماند؛ اگر در جریان کربلا همه شهید می شدند و کاروان اسیران در مناطق مختلف و در اوج غربت یاد و خاطره شهدای کربلا را زنده نگه نمی داشتند، امروز نهضت امام حسین(ع) را کسی نمی شناخت، بنابراین یادواره های شهدا همان نقشی را ایفا می کنند که کاروان اسیران کربلا در جریان نهضت امام حسین(ع) ایفا کردند و اجازه ندادند یزید و یزیدیان حق را بپوشانند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی با تأکید بر اینکه وظیفه ذاتی و اولیه روحانیت علمداری انقلاب اسلامی است، گفت: عناصر انقلابی از دو حالت خارج نیستند، یا علمدار و یا علمیار هستند و باید دانست که روحانیت از ابتدا علمدار انقلاب اسلامی بوده و هست.

روحانیت برای موفقیت در عملکرد خود باید در لحظه واکنش نشان دهد

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه روحانیت برای موفقیت در عملکرد خود باید در لحظه واکنش نشان دهد، تأکید کرد: در عصر انفجار اطلاعات عملکرد به روز نیز از جایگاهی برخوردار نیست، بلکه باید در لحظه عمل کرد.

وی به تبیین الزامات «علمداری تحول آفرین» پرداخت و با بیان اینکه نخستین الزام علمداری تحول گرا «برخورداری از دانش علمداری دین» است، بیان کرد: روحانیت در این عرصه باید هدف شناسی کرده، مسیریابی کند و کاربلد باشد؛ امروز همه ما معتقدیم که هدف انقلاب اسلامی «حکومت جهانی» است، بنابراین باید با شناخت راه دستیابی به آن، از کاربلدی لازم نیز برخوردار شویم؛ ما سر سوزنی تردید نداریم که انقلاب اسلامی بسترساز حکومت جهانی امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی با بیان اینکه علمداران انقلاب اسلامی باید جهانی بیاندیشند، خاطرنشان کرد: امروز باید دانست که شکلی که انقلاب اسلامی در ایران دارد، همان شکل را هم در سایر نقاط عالم همچون آفریقا، آمریکا، لبنان، سوریه، یمن و بحرین نیز پیدا کرده است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: «علمداری بر نفس»، «پیشتاز بودن در عمل»، «روشنگری خستگی ناپذیر» و «اخذ تدابیر» از دیگر الزامات علمداری تحول گرا است؛ امروز باید بدانیم که روحانیت به عنوان علمدار انقلاب باید در همه عرصه ها پیشگام باشد و سپس از علمیاران دعوت به عمل بیاورد؛ تاریخ انقلاب به همگان ثابت کرده است که روحانیت همواره در عرصه های مختلف پیشگام بوده و سپس از مردم دعوت به عمل آورده که نمونه بارز آن اهدای 5 برابری شهدای جنگ تحمیلی روحانیت نسبت به شهدای سایر اقشار جامعه است.

وی در ادامه به معایب و آسیب های اشرافی گری در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز مسؤولان باید از اشرافی گری پرهیز کرده و در جهت فقرزدایی تلاش کنند، زیرا فقر عامل زدودن دین از خانه دل مؤمنان است؛ اینکه رهبر معظم انقلاب بر مقوله معیشت مردم تأکیدات بسیاری دارند، از همین باب است که فقر دین را از جامعه می زداید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی با اشاره به مسأله «روشنگری خستگی ناپذیر» ابراز کرد: امروز دشمن موضع بسیار جدی در قبال «ضد روشنگری» اخذ کرده است، بنابراین ما به عنوان علمداران انقلاب باید موضوع روشنگری را به صورت جدی و خستگی ناپذیر دنبال کنیم؛ برای خنثی سازی توطئه های دشمن باید «دستاوردهای 40 ساله انقلاب»، «امید نسبت به آینده انقلاب» و «فتنه های مخملی» را به صورت کامل و واضح برای جامعه تبیین کنیم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: برخی مسؤولان هنگامی که ناکارآمد می شوند سعی می کنند عدم کارآمدی خود را به پای دیگران بگذارند، بنابراین روحانیت باید در مقابل این فتنه های مخملی ایستادگی کرده و در همین راستا برای جامعه روشنگری کند.

بیانیه «گام دوم انقلاب» تشریفاتی نیست

وی با اشاره به موضوع «اخذ تدابیر» به عنوان یکی از الزامات علمدارای تحول گرا تصریح کرد: علمداران تحول گرا باید چشم، گوش و همه وجود خود را متوجه سرعلمدار انقلاب کنند؛ باید دانست که بیانیه رهبری تشریفاتی نیست، بلکه به مثابه یک نورافکن برای علمداران و علمیاران قلمداد می شود که می توان از آن در گام سوم انقلاب نیز بهره جست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی در پایان یادآور شد: امروز باید گفت هرکجا به تدابیر رهبر معظم انقلاب عمل شد، انقلاب پیشرفت کرد، اما هرکجا به آن ها بی توجهی شد و مورد غفلت قرار گرفتند حرکت انقلاب متوقف شد./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات